گلچهره

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رنگ مو نسکافه ای

اگه دوست دارید رنگ موهاتون رو عوض کنید و یه تغییر اساسی و شیک در این خصوص ایجاد کنید، به رنگ مو نسکافه ای فکر کنین. این رنگ مو واقعا پرطرفداره و هرطور شده حتی اگه یک‌بار، اون رو انتخاب کنید. توی این مقاله، بیشتر با این رنگ مو و همچنین ترکیبات حرفه ای برای درآوردن این رنگ آشنا می‌شید. با سایت خرید لوازم آرایشی گلچهره همراه باشین.

رنگ مو نسکافه ای دقیقا چه رنگیه؟

رنگ مو نسکافه ای یک رنگ ملایم است که در طیف رنگ‌ها، ما بین رنگ‌های شکلاتی و قهوه‌ای قرار داره. در واقع رنگ مو نسکافه ای خود به تنهایی سایه ها و تنوع رنگی زیادی داره. اگر در اینترنت کمی جستجو کنین می‌تونید انواع ترکیبات رنگی و سایه های روشن و تیره این رنگ رو ببنید. این رنگ در میان ایرانیان طرفداران زیادی داره. و به  خاطر زیبایی چشم نواز رنگش، در میان خانم های جوان، میانسال و حتی مسن نیز مورد پسنده.

چه کسانی می‌تونن رنگ موهاشون رو نسکافه ای کنند؟

اولین چیزی که باید برای انتخاب این رنگ مو در نظر بگیرید رنگ پوست، موی طبیعی و رنگ چشم خودتونه. بعضی از رنگ ها تنها به پوست های روشن میاد و بعضیا هم به رنگ های تیره پوست. اما خوشبختانه رنگ موی نسکافه ای معمولا به اکثر رنگ پوستا و چهره ها میاد. اما اگه رنگ موهای خودتون روشن باشه، این رنگ بیشتر به شما میاد چون رنگ مو نسکافه  ای به موها یک ظاهر طبیعی و بهتر میده. این رنگ مو همچنین برای خانم هایی که رنگ چشم هاشون روشنه و مثلا سبز، فندقی بیا قهوه ای روشن باشه فوق العاده زیبا خودش رو نشون میده.

چطور رنگ مو نسکافه ای داشته باشیم؟

برای اینکه موهامون به این رنگ دربیاد لازمه که به تکنیک‌های رنگ مو وارد باشید. اگه تاحالا موهاتون رو خودتون به تنهایی به این رنگ درنیاوردید، اینکار رو انجام ندید. اول برید آرایشگاه، و بعد از یکبار رنگ کردن خودتون چند ترکیب رنگ مو نسکافه ای زیر رو امتحان کنید.

آموزش رنگ کردن یکدست نسکافه ای موها با کمک دکلره کردن

این مورد رو حتما کسانی انجام بدن که تا حالا دکلره مو رو انجام دادن چون اگر اصولی دکلره نکنید و یا با موادش آشنایی نداشته باشید، ممکنه موهاتون آسیب ببینه. دستور ساخت این رنگ مو با کمک دکلره آسونه و مواد زیر رو باید تهیه کنید:

دو سوم تیوپ رنگ موی بلوند شکلاتی

تقریبا یک سوم تیوپ رنگ موی کاراملی

دو سانت سانت واریاسیون

اکسیدان شماره ۱ به اندازه کافی

و سرانجام دکلره پایه ۸

موادی که لیست شده رو باید با هم ترکیب کنید و به موهاتون اعمال کنید. این ترکیب رنگ مو نسکافه ای واقعا عالیه.

دستور رنگ موی نسکافه ای روشن در خانه

اگه دوست دارید که رنگ مو نسکافه ای روشن داشته باشین باید به یک اصل مهم توجه کنید. و اون اصل اینه که پایه دکلره موتون حتما بایدد به اون درجه روشن مد نظر و مناسب ما رسیده باشه. برای روشن شدن پایه دکلره کافیه مراحل زیر رو دنبال کنید و رنگ موهای ذکر شده رو با هم ترکیب کنید:

50 میلیگرم رنگ مو کاراملی (روشن)

همون اندازه (50 میلیگرم) رنگ مو بلوند شکلاتی (روشن)

و از همه مهمتر شما باید ۱۸۰ میلیگرم از اکسیدان شمارۀ ۱ رو با حدود ۵ سانتی‌متر از واریاسیون نقره‌ ای ترکیب کنین.

دکلره‌مون هم باید بر پایه هشت باشه.

دستور رنگ موی نسکافه ای دودی (ترکیب دودی)

ته‌مایه این ترکیب رنگ نسکافه ای دودی هستش. ولی اگه دوست دارید که رنگ مو بیشتر به سمت دودی بره، می‌تونید از 2 بند انگشت واریاسیون بنفش هم استفاده کنید. اگه اینکار رو انجام بدید، تناژ زرد و نارنجی رنگ روی موها ایجاد نمی‌شه. و اصلا  قانونش اینه که هرچی این دو تا رنگ کمتر باشه، رنگ مو نسکافه ای دودی شما بهتر خودشو نشون می‌ده. و اگه می‌خوایید تیره تر باشه رنگتون، می‌تونید درصد دودی بودن رنگ رو بیشتر کنید.

از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و نرم کننده موها استفاده کنید.

شامپوهایی که استفاده می‌کنید باید عاری از سولفات باشن (مخصوصا اگه موهاتون رو دکلره کردید حتما شامپو بدون سولفات باشه)

کسایی که در ترکیب رنگ موی نسکافه ای خودشون مواد دکلره استفاده کردند باید کمتر موهاشون رو بشورند. به عبارتی نباید توی شستن موها زیاده روی کنند. چونکه موهاشون به خاطر زیاد شدن اسید سولفوریک زبر و خشن شدن.

و در آخر به خاطر خودتون و سلامتی موهاتون هم که شده، اگه زیاد رنگ می‌کنید لطفا لطفا لطفا زیاد اتو مو و سشوار استفاده نکنید.

  • gochehre gochehre
  • ۰
  • ۰

برای اینکه یه زیرسازی عالی و بی نقص  با پرایمر داشته باشید میتونید مراحلی که در ادامه ابن مقاله از فروشگاه لوازم آرایش آنلاین گلچهره اومده رو با دقت خودتون انجام بدید.

1. صورت خودتون رو شستشو بدید

اول باید صورت شما کاملا تمیز بشه. پس صورت خودتون رو شستشو بدید و بعد از خشک کردن یه مقدار پرایمر رو روی صورتتون اعمال کنید. نحوه پخش کردنش هم آسونه و باید از سر انگشت برای پحس کردنش استفاده کنید. قبل از اعمال زیرسازها میتونید مرطوب کننده بزنید اما چون خودش خاصیت مرطوب کنندگی داره لزومی به اینکار نیست.

این وسط یه نکته هست. اونم اینه که میتونید قبل از کرم پودر پرایمر رو اعمال کنید. اما اگه مایلید که آرایش ملایمی داشته باشید و اصلا دوست ندارید یک لایه ضخیم کرم پودر روی صورتتون باشه، میتونید خیلی شیک زیرساز رو با کرم پودرتون ترکیب کنید و بعد ترکیب رو به صورت خودتون بزنید.

2. مشخص کنید که نوع پوست شما و رنگش چیه

برای اینکه بتونید از مزایا و فواید پرایمر آرایش استفاده کنید لازمه که رنگ زیرساز کاملا متناسب و هماهنگ با رنگ پوست خودتون باشه. اگه رنگ زیرساز با تناژ رنگ خودتون متفاوت باشه نتیجه ش میشه غیرطبیعی بودن آرایش شما. چند نکته زیر رو برای انتخاب رنگ پرایمر آرایش خودتون در نظر داشته باشید:

اگه پوست صورتتون چربه میتونید از زیرسازهای مات استفاده کنید. چون باعث میشه که برق صورتتون گرفته بشه و میتونه از براقیت پوستتون در دراز مدت کم کنه.

اگه جنس پوست صورتتون خشکه حتما پرایمرهای حاوی مواد مرطوب کننده خریداری کنید.

اگه تا حالا زیرسازی آرایش انجام ندادید و نمیدونید چکار کنید حتما رنگ های شفاف، روشن یا حتی بیرنگ رو برای زیرسازی انتخاب کنید.

از لحاظ رنگ، چه نوع پرایمری انتخاب کنیم؟

ما دو نوع زیرساز رنگی (تک رنگ) و چند رنگ داریم که هر کدوم برای شرایط خاصی استفاده میشن. مثلا وقتی که یه جوش، جای سوختگی و التهاب یا یه ضایعه پوستی روی صورتتون هست میتونید از پرایمر رنگی برای متعادلسازی صورت خودتون استفاده کنید. همونطور که از اسمش پیدا است، صورت شما رو رنگ نمیکنه بلکه فقط متعادلش میکنه. از زیرساز آرایش چند رنگ هم برای برطرف کردن نواقص مختلف صورت استفاده میشه.

بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید لوازم آرایشی

 

  • gochehre gochehre
  • ۰
  • ۰

پرایمر چیست ؟

پرایمرها نوعی از لوازم آرایشی هستند که در مراجل ابتدایی آرایش و قبل از هر وسبه دیگه ای به کار گرفته میشن. کسانی که میخوان آرایش بی نقص، یکدست و حرفه ای تری داشته باشند معمولا از زیرساز آرایشی یا همون پرایمر استفاده زیادی میکنند. ادامه مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی آنلاین گلچهره رو بخونید تا با لزوم استفاده از این وسیله آرایشی، مزایا و فوایدش و همچنین طرز استفاده ازش آشنا بشید.

وظیفه اصلی زیرساز آرایش یا پرایمر چیست؟

به صورت خلاصه زیرساز آرایشی، ابتدایی ترین لایه آرایشی ما است که وظیفش بهتر قرار گرفتن مواد آرایشی روی صورته، هم به ثبات مواد آرایش کمک میکنه و و هم آرایش رو حرفه ای تر نشون میده. پس به طور کلی برای دو منظور اصلی از پرایمر یا زیرساز آرایش استفاده میکنیم. این دو هدف مراقبت از پوست و بهتر شدن آرایشه. 

چرا بهتره برای شروع آرایش از پرایمر آرایش استفاده کنیم؟

اگه مبتدی هستیم و روزانه خودمون برای خودمون آرایش میکنیم، هدفمون از زیرسازی آرایش اینه که مواد آرایشی خیلی خوب روی صورتمون بشینند و صورتمون بهتر، زیباتر و قابل توجه تر باشه. اگه گریمور هستیم یا به اصطلاح آرتیست میکاپ هستیم، هدفمون از زیرسازی آرایش، تجربه بهتر و حرفه ای تر میکاپه. به صورت عمومی هم میتونیم بسته به نوع زیرسازمون از فواید و ویژگیهای مراقبت از پوست این محصول آرایشی بهره ببریم.

فواید و مزایای پرایمر چیست؟

فقط کافیه یکبار از این وسیاه آرایشی استفاده کنید و کیفیت آرایش خودتون رو ببینید. از اینجاست که اغلب برای آرایش ترجیح میدید اول از هر وسیله آرایش دیگه ای از زیرساز آرایش استفاده کنید. در ادامه با برخی از فواید پرایمر برای آرایش آشنا خواهید شد.

1. خاصیت ضدپیری داره

با استفاده از زیرساز آرایش لازم نیست دیگه به دنبال اکسیر جوانی بگردید. استفاده مناسب و به اندازه از پرایمر آرایش میتونه به جوانسازی پوست و پیشگیری از پیری اون کمک کنه. برخی از برندها و سازنده های لوازم آرایش سعی میکنن که در ساخت زیرسازها از مواد جوامسازی پوست استفاده کنن و اگه بتونید نمونه های محبوب و استاندارد این وسیله آرایش رو بگیرید میتونید حسابی به پوست صورتتون حال بدید.

2. پوست رو روشن میکنه

ممکنه بعضی اوقات پوست ما تیره بشه و یا روشنی طبیعی خودش رو از دست بده. ما میتونیم با کمک زیرساز آرایش طوری صورتمون رو آرایش کنیم که سفیدتر یا روشن تر به چشم بیاد. از همه مهمتر حتی استفاده از زیرساز آرایش به تنهایی میتونه به درشان و روشن تر شدن پوست صورت ما کمک کنه.

3. پرایمر خاصیت نرم کنندگی داره!

هرکسی که از زیرساز آرایش استفاده کرده باشه میدونه که این ماده آرایشی میتونه نوعی نرم کننده هم باشه. معمولا قبل از استفاده از کرم پودرها از پرایمر ها استفاده میکنند تا یک سطح صاف  یک دست برای شروع آرایش داشته باشیم. در این صورت صورت نرم میشه و نه تنها مواد آرایشی بهتر روی صورت قرار میگیرند که ظاهر صورت مخملی تر نشون داده میشود. جدای از این استفاده از زیرساز آرایش باعث میشه که دوام و ماندگاری آرایش شما بیشتر  باشه.

4. رنگ پوست شما رو بهتر و متعادلتر میکنه

صورت بعضی ها به صورت مادرزادی دارای لکه های پوستیه و برخی هم ممکنه بر اثر هر علی به صورت موقتی با لکه صورت و یا تغییر رنگ بخشی از صورت مواجه بشن، پرایمر به صورت یکدست رنگ صورت رو هماهنگ میکنه و باعث میشه که لکه پوستی شما به چشم نیاد. علاوه براین استفاده از پرایمر آرایش باعث میشه که آرایش شب شما بهتر و جذاب تر باشه.

5. یک مرطوب کننده عاااالیه

یکی دیگه از مزایا و فواید پرایمر آرایشی کمک به مرطوب کردن پوست صورته. شما میتونیم مخصوصا توی روزهای طولانی  وگرم از زیرساز آرایش به جای مرطوب کننده هم استفاده کنید و از این مزیتش هم بهره ببرید.

  • gochehre gochehre
  • ۰
  • ۰

در این مقاله از فروشگاه لوازم بهداشتی آنلاین گلچهره قصد داریم شما را با انواع شیر پاک کن های طبیعی برای انواع پوست آشنا کنیم پس در ادامه این مقاله با گلچهره همراه باشید.

پاک‌کننده انرژی‌بخش

از خواص این میوه چهارفصل بهره‌مند شوید. یک برش سیب پوست‌کنده را با۲ قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای‌خوری آب مرکبات (لیمو یا پرتقال) به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا به شکل خمیر شود. شما می‌توانید این مخلوط را تا ۳روز در یخچال نگهداری کنید و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید،‌این ماسک صورت برای انواع پوست مناسب است.

می‌خواهید پوست‌تان مرطوب باشد؟

پوست‌های خشک به مرطوب کننده‌ای احتیاج دارند که چربی‌های طبیعی پوست را از بین نبرد و به پوست رطوبت نیز برساند. یک‌چهارم خیار بدون پوست را له کنید و آب آن را بگیرید،‌ سپس با ۲ قاشق غذاخوری ماست و۲ قاشق غذاخوری جو پخته به‌خوبی با هم مخلوط کنید بعد از آن با یک پنبه این مخلوط را به‌صورت‌تان بمالید.

پوست‌تان آسیب دیده‌است؟

یک برگ بزرگ آلوورا پوست‌کنده را با یک برش کوچک انبه پوست‌کنده و یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری ماست را به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس روی صورت و به‌خصوص جاهای آسیب‌دیده بمالید. بااین کار می‌توانید،‌ پوست‌تا ن را ترمیم کنید و دوباره جوان به نظر برسید.

پاک‌کننده‌های مناسب پوست چرب را بشناسید

اگر از شست‌وشوی پوست‌تان خسته شده‌اید و مدام باید برای درمان جوش صورت‌تان نزد پزشک بروید و با استفاده از انواع کرم‌ها  چربی‌های پوست خودتان را متعال کنید،‌تنها کافی است،‌ دست به کار شوید و ماسک طبیعی زیر را در خانه‌تان بسازید.

۱- با یک دستمال نخی کمی شیر روی صورت‌تان بمالید، سپس چند دقیقه صبر کنید تا روی پوست خشک شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

۲- مقدار مساوی شیر، عسل و دانه‌های کنجد را با هم مخلوط کنید تا شکل خمیری پیدا کند، این مخلوط می‌تواند برای تمام بدن شما مفید باشد.

۳- مقداری آب‌‌لیمو، عسل و سفیده تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید، سپس آن را روی صورت‌تان بگذارید تا روی صورت‌تان خشک شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

بیشتر بخوانید : لوازم بهداشتی ارگانیک

  • gochehre gochehre
  • ۰
  • ۰

آرایش چشم

چشم ها از مهمترین اعضای چهره هستند و تاثیر بسزایی در زیبایی چهره هر فرد دارند ، یک ارایش چشم درست می تواند زیبایی چهره شما را دو چندان کند، در این مقاله با گلچهره فروشگاه لوازم آرایش آنلاین همراه باشید تا با اصول آرایش چشم اشنا شوید.

برای بالا بردن چشم های افتاده به سمت پایین

گوشه داخلی را پایین  آورده و گوشه بیرونی را بالا بکشید .سایه چشم تیره را در قسمتی بکار ببرید که حالت چشم و مژه را به سمت بالا ببرد.

برای پایین اوردن چشم های کشیده به سمت بالا

با رسم یک هلال ماه در گوشه داخلی چروک پلک را بپوشانید و شپس ان را در درست گوشه بیرونی به پایین بکشید.

چشم های نزدیک به هم

فاصله دو ابرو را زیادتر کرده چشم را کشیده و در جهت شقیقه ها طراحی نموده و مژه ها را تا جایی که گوشه بیرونی کاملا محو شود فر کنید.

چشم های دور از هم و باز

فاصله بین دو ابرو را به یکدیگر نزدیک نمایید و چشم ها نباید کشیده و در جهت شقیقه ها طراحی گردد.

چشم های پف کرده

چشم را با یک مداد چشم تیره طراحی کرده و آن را تا گوشه بیرونی چشم بکشید. وسط پلک یعنی جایی که پف دار تر به نظر می رسد را با سایه گودتر نشان دهد.

چشم های گود فرو رفته

از سایه چشم با رنگ روشن در پلک بالایی استفاده کنید و در آرایش مژه ها آن ها به خوبی فر کنید.اگر از مژه های مصنوعی استفاده می کنید بدانید که آن ها باید کوتاه باشند.طوری که سایه ایجاد نکنند.از رنگی استفاده کنید که استخوان زیر چشم را گردتر نشان دهد.

چشم های برامده (ارثی)

زوایا را با یک مداد تیره عمق داده و انها را به صورت عمودی پایین آورده و به صورت افقی پهن تر کنید.از سایه چشم تیره در پلک بالایی استفاده کنید(از مژه ها به سمت چروک ها )

برای چشمانی که حالت بسته دارند

ارایش گوشه های داخلی چشم می بایست کمرنگ باشد.برای مداد داخل چشم اگر چشم درشت باشد از رنگ قهوه ای و مشکی استفاده کنید.

  • gochehre gochehre
  • ۰
  • ۰

به گوشه داخلی چشم پلک پایین (بینی و زیر ریشه های مژه های زیرین )و گوشه خارجی چشم بسیار اهمیت دهید و با یک مداد چشم سیاه آنها را طراحی کرده و از یک برس نرم استفاده نموده.ریمل ها را می بایست به صورت لایه های نازک چندین بار توسط قلم موی خشک بر روی مژه ها استفاده نموده طوری که مژه ها به هم نچسبند.

ریمل مژه بهترین ابزار آرایش مژه محسوب می شوند. ریمل ها ریشه ها را از نوک مژه ها ضخیم تر می کند و نباید خیلی رقیق تر باشند، در ارتباط با رنگ ریمل اغلب رنگ مشکی استفاده می گردد.

البته رنگ های دیگری از جمله رنگ آبی تیره بستگی به سلیقه شخصی مشتری دارد.

مداد سیاه، کژال یا سرمه چشم برای کشیدن حاشیه پلک پایین مناسب هستند زیرا خطی افقی در چشم ایجاد می کنند. مداد قهوه ای مانند کژال روشن تر است مداد آبی برای چشمان قهوه ای و آبی بکار می رود.برای اصلاح کردن چشمان چروکیده مژه مصنوعی را نزدیک مژه های طبیعی در گوشه داخلی چشم بچسبانید و یک فاصله یک میلی متری بین خط مژه طبیعی و مصنوعی در مژه بیرونی چشم ایجاد کنید.سپس مژه های مصنوعی را به مژه های طبیعی بچسبانید و انها را طوری بچسبانید که کمی بالاتر قرار داده شوند هنگامی که چسب مژه ها خشک شود پوست پلک بدون چروک به نظر میرسد.

 

تغییر و اصلاح شکل چشم برای ایجاد چشم های بادامی

گوشه داخلی و بیرونی پلک را تیره تر کنید وسط آن را روشن بگذارید و از مژه مصنوعی استفاده نمایید. مژه های بلند را در وسط و مژه های کوتاه را در گوشه داخلی چشم بکار ببرید .

امیدواریم مطالب برای شما عزیزان مفید بوده باشه برای انواع چشم ها در روزهای آتی توضیح خواهم داد.

منبع : فروشگاه لوازم آرایش آنلاین گلچهره

  • gochehre gochehre