گلچهره

  • ۰
  • ۰

پرایمر چیست ؟

پرایمرها نوعی از لوازم آرایشی هستند که در مراجل ابتدایی آرایش و قبل از هر وسبه دیگه ای به کار گرفته میشن. کسانی که میخوان آرایش بی نقص، یکدست و حرفه ای تری داشته باشند معمولا از زیرساز آرایشی یا همون پرایمر استفاده زیادی میکنند. ادامه مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی آنلاین گلچهره رو بخونید تا با لزوم استفاده از این وسیله آرایشی، مزایا و فوایدش و همچنین طرز استفاده ازش آشنا بشید.

وظیفه اصلی زیرساز آرایش یا پرایمر چیست؟

به صورت خلاصه زیرساز آرایشی، ابتدایی ترین لایه آرایشی ما است که وظیفش بهتر قرار گرفتن مواد آرایشی روی صورته، هم به ثبات مواد آرایش کمک میکنه و و هم آرایش رو حرفه ای تر نشون میده. پس به طور کلی برای دو منظور اصلی از پرایمر یا زیرساز آرایش استفاده میکنیم. این دو هدف مراقبت از پوست و بهتر شدن آرایشه. 

چرا بهتره برای شروع آرایش از پرایمر آرایش استفاده کنیم؟

اگه مبتدی هستیم و روزانه خودمون برای خودمون آرایش میکنیم، هدفمون از زیرسازی آرایش اینه که مواد آرایشی خیلی خوب روی صورتمون بشینند و صورتمون بهتر، زیباتر و قابل توجه تر باشه. اگه گریمور هستیم یا به اصطلاح آرتیست میکاپ هستیم، هدفمون از زیرسازی آرایش، تجربه بهتر و حرفه ای تر میکاپه. به صورت عمومی هم میتونیم بسته به نوع زیرسازمون از فواید و ویژگیهای مراقبت از پوست این محصول آرایشی بهره ببریم.

فواید و مزایای پرایمر چیست؟

فقط کافیه یکبار از این وسیاه آرایشی استفاده کنید و کیفیت آرایش خودتون رو ببینید. از اینجاست که اغلب برای آرایش ترجیح میدید اول از هر وسیله آرایش دیگه ای از زیرساز آرایش استفاده کنید. در ادامه با برخی از فواید پرایمر برای آرایش آشنا خواهید شد.

1. خاصیت ضدپیری داره

با استفاده از زیرساز آرایش لازم نیست دیگه به دنبال اکسیر جوانی بگردید. استفاده مناسب و به اندازه از پرایمر آرایش میتونه به جوانسازی پوست و پیشگیری از پیری اون کمک کنه. برخی از برندها و سازنده های لوازم آرایش سعی میکنن که در ساخت زیرسازها از مواد جوامسازی پوست استفاده کنن و اگه بتونید نمونه های محبوب و استاندارد این وسیله آرایش رو بگیرید میتونید حسابی به پوست صورتتون حال بدید.

2. پوست رو روشن میکنه

ممکنه بعضی اوقات پوست ما تیره بشه و یا روشنی طبیعی خودش رو از دست بده. ما میتونیم با کمک زیرساز آرایش طوری صورتمون رو آرایش کنیم که سفیدتر یا روشن تر به چشم بیاد. از همه مهمتر حتی استفاده از زیرساز آرایش به تنهایی میتونه به درشان و روشن تر شدن پوست صورت ما کمک کنه.

3. پرایمر خاصیت نرم کنندگی داره!

هرکسی که از زیرساز آرایش استفاده کرده باشه میدونه که این ماده آرایشی میتونه نوعی نرم کننده هم باشه. معمولا قبل از استفاده از کرم پودرها از پرایمر ها استفاده میکنند تا یک سطح صاف  یک دست برای شروع آرایش داشته باشیم. در این صورت صورت نرم میشه و نه تنها مواد آرایشی بهتر روی صورت قرار میگیرند که ظاهر صورت مخملی تر نشون داده میشود. جدای از این استفاده از زیرساز آرایش باعث میشه که دوام و ماندگاری آرایش شما بیشتر  باشه.

4. رنگ پوست شما رو بهتر و متعادلتر میکنه

صورت بعضی ها به صورت مادرزادی دارای لکه های پوستیه و برخی هم ممکنه بر اثر هر علی به صورت موقتی با لکه صورت و یا تغییر رنگ بخشی از صورت مواجه بشن، پرایمر به صورت یکدست رنگ صورت رو هماهنگ میکنه و باعث میشه که لکه پوستی شما به چشم نیاد. علاوه براین استفاده از پرایمر آرایش باعث میشه که آرایش شب شما بهتر و جذاب تر باشه.

5. یک مرطوب کننده عاااالیه

یکی دیگه از مزایا و فواید پرایمر آرایشی کمک به مرطوب کردن پوست صورته. شما میتونیم مخصوصا توی روزهای طولانی  وگرم از زیرساز آرایش به جای مرطوب کننده هم استفاده کنید و از این مزیتش هم بهره ببرید.

  • ۰۰/۰۳/۲۵
  • gochehre gochehre

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی